Terug naar index

 

Shotlist van fragment 00:50:05 tot en met 00:52:12

 

 

Shots

Tijdsduur

Mise-en-scène

Cinematografie

Montage

Geluid

Shot 1

00:50:05 - 00:50:12

Joel en Clementine liggen samen in bed onder de dekens

High-angle (190)

Establishing shot (235)

Dialogue overlap (270), mixing (270): doorgaande filmmuziek

Shot 2

00:50:12 - 00:50:15

Clementine praat maar Joel is te zien

Straight-on angle (190), close-up (191), selective focus (173)

Shot/reverse-shot (235), eyeline match (235), graphic match (221)

Dialogue overlap, mixing: doorgaande filmmuziek

Shot 3

00:50:15 - 00:50:20

Clementine praat tegen Joel

Straight-on angle, close-up, selective focus

Shot/reverse-shot, eyeline match, graphic match

Mixing: doorgaande filmmuziek

Shot 4

00:50:20 - 00:50:25

Joel kijkt naar Clementine terwijl zij praat

Straight-on angle, close-up, selective focus

Shot/reverse-shot, eyeline match, graphic match

Dialogue overlap, mixing: doorgaande filmmuziek

Shot 5

00:50:26 - 00:50:33

Een herinnering van Clementine: een foto van haar toen ze kind was (Clementine praat nog steeds)

Straight-on angle, close-up, zoom-out (170)

 

Dialogue overlap, mixing: doorgaande filmmuziek

Shot 6

00:50:33 - 00:50:42

De pop van Clementine; Clementine praat nog steeds

Straight-on angle, extreme close-up (191), dolly shot + zoom-in (vertigo-effect)

 

Dialogue overlap, mixing: doorgaande filmmuziek

Shot 7

00:50:42 - 00:50:44

Clementine praat nog steeds tegen Joel; Joel heeft zijn hand op Clementine haar gezicht gelegd

Straight-on angle, extreme close-up, selective focus

              

Shot/reverse-shot, eyeline match, graphic match

Mixing: doorgaande filmmuziek

Shot 8

00:50:44 - 00:50:47

Joel kijkt naar Clementine terwijl zij praat

Straight-on angle, close-up, selective focus

Shot/reverse-shot, eyeline match, graphic match

Dialogue overlap, mixing: doorgaande filmmuziek

 

Shot 9

00:50:47 - 00:50:53

De pop van Clementine ondergaat een vormverandering (Clementine praat nog steeds)

Straight-on angle, extreme close-up, special effects (173)

 

Dialogue overlap, mixing: doorgaande filmmuziek

Shot 10

00:50:53 - 00:50:57

Joel kust Clementine en praat tegen haar

Straight-on angle, extreme close-up, selective focus

 

Mixing: doorgaande filmmuziek

Shot 11

00:50:58 - 00:51:01

Joel en Clementine kussen en praten tegen elkaar

Straight-on angle, close-up, tracking shot (van shot 11 naar shot 12) (195), selective focus

 

Mixing: doorgaande filmmuziek

Shot 12

00:51:01 - 00:51:07

Joel en Clementine kussen en praten tegen elkaar / Joel roept Dr. Mierzwiak

Straight-on angle, close-up, superimposition (174), selective focus

Dissolve (218), nondiegetic insert (254)

Mixing: doorgaande filmmuziek (+ verstoorde versie van de soundtrack ‘Change your heart’)

Shot 13

00:51:08 - 00:51:13

Joel kruipt over de grond en zijn gedachten (gericht aan Dr. Mierzwiak) zijn te horen

Straight-on angle, tracking shot, close-up, mask (187)

 

Dialogue overlap, mixing: doorgaande filmmuziek (+ verstoorde versie van de soundtrack ‘Change your heart’)

Shot 14

00:51:14 - 00:51:21

Joel en Clementine lopen over het ijs en praten tegen elkaar

Straight-on angle, extreme long shot (191)

Establishing shot

Mixing: doorgaande filmmuziek (+ verstoorde versie van de soundtrack ‘Change your heart’)

Shot 15

00:51:21 - 00:51:25

Clementine pakt Joel’s hand vast

Straight-on angle, close-up

 

Mixing: doorgaande filmmuziek

Shot 16

00:51:26 - 00:51:32

Joel en Clementine liggen op het ijs; Joel praat tegen Clementine

Low-angle (190), medium long shot (191)

 

Mixing: doorgaande filmmuziek

Shot 17

00:51:32 - 00:51:45

Clementine gaat tegen Joel aanliggen; Joel praat tegen Clementine

Straight-on angle, medium shot (191)

 

Mixing: doorgaande filmmuziek

Shot 18

00:51:45 - 00:51:48

Joel en Clementine liggen op straat; ze worden gepasseerd door voorbijgangers

High-angle, long shot (191), mask

Establishing shot

 

Shot 19

00:51:48 - 00:51:50

Zelfde mise-en-scène als in shot 18

High-angle, extreme long shot, mask

 

Nondiegetic sound: geluid van klokken

Shot 20

00:51:51 - 00:51:52

Clementine wordt ‘weggetrokken’ van Joel

Straight-on angle, medium shot, mask

 

Nondiegetic sound: geluid van klokken en wind die waait

Shot 21

00:51:52 - 00:51:54

Joel zoekt in het donker naar Clementine

Straight-on angle, medium shot, mask

 

Nondiegetic sound: geluid van klokken

Shot 22

00:51:54 - 00:51:56

Joel zit op het ijs en richt zich tot Dr. Mierzwiak en de zijnen

Straight-on angle, medium close-up

Shot/reverse-shot

Nondiegetic sound: geluid van klokken

Shot 23

00:51:56 - 00:52:01

Zelfde mise-en-scène als in shot 22

High-angle, long shot, crane shot (191),

Shot/reverse-shot

 

Shot 24

00:52:01 - 00:52:04

Zelfde mise-en-scène als in shot 22

Straight-on angle, medium close-up

Shot/reverse-shot

 

Shot 25

00:52:04 - 00:52:06

Zelfde mise-en-scène als in shot 22

High-angle, long shot, crane shot

Shot/reverse-shot

 

Shot 26

00:52:06 - 00:52:12

Zelfde mise-en-scène als in shot 22

Straight-on angle, medium close-up

Shot/reverse-shot

 

 

 

NB: Soms vindt de overgang tussen shots binnen één seconde plaats. Vandaar dat er voor gekozen is om in deze shotlist enkel de tijdsduur aan te duiden met tijdswaarden zoals die in de film te zien zijn, in plaats van de duur in seconden. Elke eerste keer dat een begrip uit Film Art van Bordwell en Thompson wordt genoemd, is aangeduid met de betreffende bladzijden (waar het begrip te vinden) is tussen haakjes.

 

 

Terug naar index